FX.GOLD.Crypt. アウトプット報告

ポジション決済時の情趣を、和歌に添えて報告致します。

BTCUSD L. (2024/08/10)

BTCUSD L.

サブ口座 vol.2

-61.57pips.

(96.17+86.61+1.94)/3


みこの宮と申しける時、

太宰大弐実政、

学士にて侍りける、

甲斐守にて下り侍りけるに、

餞賜はすとて

 

思い出でばおなじ

空とは月を見よ

ほどは雲居に

めぐり逢ふまで

後三条院御歌

(新古今和歌集  巻第九  離別歌  877) 

tagiri.hatenablog.com

 

 

 

 

 今日親戚の集まりがありました。兼業ですが叔父が先物や指数トレードをしています。(昔外資系の投資銀行トレーディング部門でトレードをしていたそうです)私が、BTCUSDのトレードをしているよ、と言うと、どれどれとipadのチャートを一瞥すなり、多紀理ちゃん、これはエントリーしなくてよかったよねーと言われました。私が、下振れのリスクがあるから?と答えると、正解〜と言われました。返しに、だからサブ口座で取引してみたのというと、僕なら、サブだろうがサブサブだろうが、こんなのエントリーしないよ。多紀理ちゃん、まだまだすけべ心があるね。ガハハハーと笑われてしまいました。

 実際に、100億円トレーダー先生も逆行のリスクについては何度も言及されていますね。以下、日本語として記したのですが気恥ずかしくなってしまったので英語で記したいと思います。収録した動画も編集してUPしました。が...

 

失敗トレードですのでお時間の無駄になる可能性があることをご承知おきください。(*◡̈)

 

With the approach of autumn, please take care to stay well-rested.

 

For this trade, I had some concerns, so I opted to use the Sub Vol. 2 account rather than the main account. This was because of the 80MA on the 4-hour chart looming just above, suggesting a potential cap on growth, and the risk of a reversal to a lower level.

 

Despite these concerns, there were signs of an upward movement in the Dow on the 4-hour chart, with the 1-hour trend suggesting a promising initial retracement at the 4-hour level. This might indicate the third wave in Elliott Wave theory. Believing there to be a reasonable advantage, I placed a buy order.

 

The transaction was executed on the Sub Vol. 2 account with a margin of ¥5,000,000, in three trades of 2.81 lots each. The net profit amounted to ¥761,146.

 

With this trade, I intend to bring both the Sub-Sub account and the Sub account to a zero balance. I intend to retain only ¥1,000,000 in the Sub Vol. 2 account and transfer the remaining funds to the main account.

 

 

 

 

 

www.cmegroup.com

 

 


 

和の香り、日本の香水 | fragrance.co.jp

かぜとゆきオンラインショップ

 

 

 

 

 

 

 

youtu.be

 

 

 

 

海外FXキャッシュバック口座開設ならTariTali(タリタリ)

 

 

 

 

 

ploom-x-club.clubjt.jp

PR